L’home contra la màquina i récord de Coll Peixader…

…ara ja fa un temps… QUIN DIA!!! 

Aquí us explico un impressionant relat d’un pique que vam fer amb el Bollicau…

avui he quedat amb el Bollicau per fer un pique de pujada des de casa, passant per Cal Roger fins a la Collada de la Torre i després fer una crono de baixada a Coll Peixader…

 el Bolli pujava corrent i jo amb la bici d’enduro. Més o menys pels T que teniem estàvem força igualats. Dimecres també vam fer el pique, però ell va pujar pel corriol de la Pujada del Foc i jo per la pista i em va treure uns 10’….LAMARE QUEL VA PARIIIIIIIR al galgo aquest….

 avui hem decidit fer-ho els dos per pista. La pujada cronometrada són 9km i 863m de desnivell positiu….mooooolt directes…el T a batre són els meus 52:58.

 doncs comença el pique…. com que l’inici és una mica pla li he tret uns 150m que els he pogut conservar uns 30′ fins que han arribat les pujades del 20% passat Cal Roger allí m’ha anat atrapant i m’ha adelantat….quin cabró…sense pietat pels veteransm el nen te 26 anyets i jo 42…

jo pujava sobre 5km/h en aquest tram… el veia a ell que de tant en tant pujava caminant i poc a poc s’anava distanciant. Aquests dos km al 20% són molt durs amb la btt… truiteta i amunt… tot posat. Sort que al punt d’enlairament de parapent la cosa canvia i és plà durant un km…aprox…

aquí és on he aprofitat per posar la paella i pujar la velocitat mitja…algun tros fins i tot anava a 22km/h… pensava que l’atrapava, però quan l’he tingut al punt de mira… començava a pujar un altre cop….aquí portava 41′. Per dins he pensat…queden 11′ per batre el meu record…tingues seny i ves al límit però sense rebentar… 

entre paelles l’anava veient, però massa dret per atrapar-lo… ell estava cansat…però jo estava al límit de tot…hahahahahaha

 …tan sols pensava en guardar una mica d’energia pel tram final…jo anava mirant el crono i calculant el que em quedava… 43′, 44’… queden quatre corbes i tres rectes… 46’… això és duríssim…48’… ja veig al fons l’última corba i després l’última recta…49’30”…queden 200m de pujada i ja estic…veig al Marc que tot just acabava d’arribar, crono a 50′, m’aixeco i baixo un pinyó, apreto les dents….a fondooooooooo… el bandarra m’ha tornat a guanyar, pro jo vaig en camí del meu récord…

51’….baixo un altre pinyó…estic mooooort…però ja queda tant poc…i el Marc m’anima i jo ho cremo tot i m’acomiado d’aquesta vida….hahahahahahaha

A rebentar-ho tooooot fins al final…….INHUMAAAAAAAAAA…..51:36….IMPRESIONAAAAAAAAANT!!!!!!!!!!!!

1′ menys que el meu millor registre….quina sensació de plaer i cansament alhora….

 Després de recuperar l’aler i adonar-me que encara respiro… felicito al Marc i ens abracem… quin cabronas…m’ha ben fotut la pell…30 cagats segons.

Després d’una estona ja hem parlat que el pròxim pique jo agafaré la btt lleugera, a veure si puc esgarrapar 30” i quedar una mica més igualats… crec que serà difícil… però hi posaré totes les ganes… no deixaré que els 17 anys que ens separen em tirin enrere….hahahahahaha

 Bé, aquí no ha acabat tot… el Marc torna enrere i jo vai a buscar el Coll Peixader… dimecres havia fet 14:56 a 20.9km/h. Recordo que són 5.2km amb 750m de desnivell negatiu. 

Avui després del récord de la pujada anava molt motivat i concentrat…sempre dic que aquest corriol és com un joc de marcianitus….

Doncs bé, comença la primera pantalla, corriolet bosquivol de pedalar molt i sense gaire pendent, però ull perquè és molt estret i la banda esquerre sense marge… arribo a la rampa de l’Egic (rampa de 2m feta malbé per les amotos d’enduro, però que es pot baixar per a la dreta amb molt de compte), de moment tot bé…passo el pas Bicimoreno (7m oberts a cop de pic i pala pel Bicibrú per sortejar una esllavissada important, sort que en tinc d’ell a l’hora de netejar)….

a fondooooo i continuo molt concentrat per les contrapedres que hi ha pel costat dels diferents punts del corriol que si les toques….audiósssssssss…

 Arribo a la segona pantalla, el corriol passa d’un IIIº amb trams de IV+ a  un constant IV+ amb molta pedra solta  i força pendent, ja no cal pedalar. Tot seguit venen trams de VII+ que ja hi ha poca gent que els faci (son tres esgraons separats d’un metre de llarg que impressionen una mica i que s’han de fer sempre amb respecte)….Pantalla molt ràpida, amb poques corbes. Tot sense problemes, noto que se m’escapa algun segon a algun tros, però afondoooooooo….

 Tercera pantalla. Tram de pedalar amb vegetació baixa i atapeïda a la vora del corriol, IIIº sense complicacions, a la segona part d’aquesta pantalla s’ha de vigilar una mica, ja que hi ha uns trossos amb pedra fixa i vegetació a la dreta que s’ha d’estar molt al cas. Fàcil pessigar la roda del darrere… i deixar-te les dents pel terra o clavades a algun arbre….hahahahaha

 quarta panatalla. “Empieza el Baile”….hahahahahahahahaha….no sabria com definir-ho…aquí els marcianus et venen per tots els costats, pel davant per sobre, pel darrera… és un “sinvivir”…hahahahaha

Per baixar ràpid en aquest tros tens que tenir ben assolit el VIº, hi ha infinitat de pedres que no saps d’on collons surten i que totes et volen fotre a terra…hahahahaha

Si es baixa ràpid has de posar els sis sentits sobre la bici…

Per sort…passo sense complicacions fent treballar la doble suspensió a tot gas…

cinquena pantalla. Arribem a la Colladeta de la Torre, tram d’enllaç entre pantalles. Pedalar a fondo sense cap complicació, tan sols seguir el corriolet i no sortir-te’n.

sisena pantalla. Aquí ens trobem a uns putus marcianus, alguns com un puny, altres com boles de bitlles, que la fenya és teva per sortejar-los i no fer un GAMEOVER…HAHAHAHAHA

Putes pedres soltes… la d’ensurts que he tingut aquí… i a sobre és pla i has de pedalar com un cabró…hahahaha

 setena pantalla. Tros mig de pedalar mig de deixar-te anar on has de fixar-te molt amb la traçada, hi ha una mica de tot però es pot fer bé fins al pas de l’esperó. És un pas on s’ha de fer un acte de fe… és un pas d’aquests que els collons se t’encongeixen una mica. Són tres metres per un esperó esmolat i inclinat  amb contrapedra a baix i pedres soltes a continuació…baja, UN FESTIVAL….HAHAHAHAHA

Podríem dir que és un VII+.

 vuitena i última pantalla. Tram rodador i de deixar-te anar amb el que ja no et sents els avantbraços del mal que et foten….hahahahaha

amb sorpreseta final de VIº

Bé, després d’aquesta breu descripció del que considero el més espectacular dels corriols de la zona, dir-vos que dels 14:56 a 20.9 de mitja he passat a 13:43 i 22.3km/h….

 INHUMAAAAAAAAA!!!!!!!!!

 Qina ilu al final de tot poder rebaixar el crono… ja sé que a nivell Català soc mediocre, però m’emociono més que ningú amb aquestes coses….hahahahahaha

 …una descripció molt encertada del que va passar… ara queda millorar si es pot aquests temps!!!!!!!

Leave a Reply

